1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Az ÁSZF hatálya kiterjed a Weboldallal kapcsolatos valamennyi elektronikus kereskedelmi ügyletre, amely a jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. Jelen ÁSZF a weboldalon történő megjelenés napjától hatályos, a Szolgáltató fenntartja a jogot az ASZF módosítására, mely a már megrendelt szolgáltatásokat nem érinti.

A szolgáltatás megrendelés során megadott email címen történő kommunikáció, írásbeli kommunikációnak minősül. Az ÁSZF-től történő bármely eltérésről a felek csak írásban állapodhatnak meg, annak mindkét fél általi elfogadásával.

Tevékenységünk nem tartozik a személyszállítási törvény (176/2015. (VII.7.) hatálya alá. (gyűjtőjáratot nem üzemeltetünk, taxi szolgáltatást nem végzünk.)
Amennyiben a Weboldal működésével, megrendelés menetével vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatosan kérdése van, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken keresztül!

1.1. Értelmező rendelkezések

Felhasználó: A weboldalra látogató személy, aki a weboldalon elérhető szolgáltatásokat igénybe veszi.

Vásárló: Az a természetes és jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki a Weboldalon elérhető terméket, szolgáltatást megvásárolja, illetve igénybe veszi.

Utas: A Vásárló vagy általa megjelölt személy,  aki a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.

Fogyasztó: Önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy;

Vállalkozás: Szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Szolgáltató: Elektronikus kereskedelmi szolgáltatást végző jogi személy, aki a Weboldalt üzemelteti.

Távollévők közötti szerződés: Olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti szolgáltatás vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. 

Transzfer szolgáltatást végző vállalkozás: A Szolgáltató illetve általa igénybe vett alvállalkozó.

ÁSZF: általános szerződési feltételeknek minősül a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő szerződés.

1.2. Szolgáltató cég adatai és elérhetőségei

Az Szolgáltató neve: Repülőtéri Transzfer Kft.

Székhelye: 4025 Debrecen, Miklós u. 14.

E mail címe: info@civistranszfer.hu

Adószáma: 25126462-2-09, közösségi adószáma: HU25126462

Cégjegyzékszáma: Cg. 09-09-026694

Bankszámlaszáma: OTP BANK11738015-20007384 - IBAN: HU2911738015-20007384-00000000

Képviseletre jogosult: Kerecseny Csabáné ügyvezető

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Jegyzőnél bejelentett tevékenység száma, megnevezése: 4932 Taxis személyszállítás

A szerződés nyelve: magyar

Ügyfélszolgálat elérhetősége
Telefonszám: 06-20-5-666-555, E-mail: info@civistranszfer.hu Postacím: 4025 Debrecen, Miklós u. 14. - Munkanapokon: hétfőtől péntekig: 9.00-19.00 között

Tárhely szolgáltató: Rónai Tamásné E.V., Székhely: 4029 Debrecen, Eötvös u. 24.., e-mail: info@naro.hu

2. A FOGLALÁS MENETE, SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

2.1. A szolgáltatás megrendelése erre a célra kialakított elektronikus űrlap kitöltésével történik. A megfelelő szolgáltatás kiválasztása érdekében részletes információ érhető el az oldalon, kérjük, hogy figyelmesen olvassa el, hogy azt a szolgáltatást rendelhesse meg, melyre szüksége van. Adott esetben kérje munkatársaink segítségét. A foglaláshoz kérjük adja meg az utasok adatait, valamint a számlázáshoz szükséges információkat. 

2.2. A megrendelés interneten, elektronikusan kötött, de nem írásba foglalt szerződésnek minősül és arra Magyarország joga irányadó. A szerződés nem kerül elektronikusan iktatásra, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. 

2.3. A foglalási felületen az utasok adatainak megadása után kérjük válassza ki az indulási és/vagy érkezési körzetet, mellyel meghatározható az utas tartózkodási helye. Meg kell adni az utazás részleteit, különösen: időpont, hely, transzfer típusa, szolgáltatás típusa, járatszám, számlázási adatok.

2.4.  A szolgáltatás meghatározását követően kiválaszthatja a “Fizetési módot”.
A következő fizetési módok közül választhat: Banki utalás, bankkártyás fizetés és készpénzes fizetés. 
2.5. A Vásárlónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt lehetősége van a bevitt adatok módosítására.

2.6. Az adatok ellenőrzését követően a vásárlás a ‘Megrendelés elküldése’ gombbal véglegesíthető.

2.7. A rendelés leadása előtt a Vásárlónak el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket valamint az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

2.8. A rendelési folyamat végén a “Megrendelés" gomb megnyomásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy kötelező érvényű ajánlatot tesz a szolgáltatások igénybe vételére, ami fizetési kötelezettséget von maga után.

2.9. A Weboldalon leadott megrendelés ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősül. A szerződés a rendelés a Szolgáltató általi email visszaigazolásával jön létre.

2.10. A Vásárló a Weboldalon a vásárlás során elfogadja a jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató előírásait. A kifejezett hozzájárulás az erre szolgáló checkbox segítségével történik. Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy ha nem adja meg a szükséges adatokat, nem tudja a szolgáltatásainkat igénybe venni.

2.11. A Weboldal használatához és a Weboldal által nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatszolgáltatás önkéntes, az adatokat az Szolgáltató csak a szolgáltatás nyújtásához szükséges mértékben, az Szolgáltató az Adatkezelési tájékoztatóban (link) meghatározottak szerint használhatja fel.

2.12. A Szolgáltató a megrendelést a beérkezést követően, ügyfélszolgálati időben 8 órán belül e-mailben visszaigazolja, szükség esetén telefonon is egyeztetést kezdeményez. Ha a visszaigazoló emailben vagy a rendelés során bármilyen hibát észlel rendelésével kapcsolatban, kérjük jelezze a info@civistranszfer.hu email címen, hogy a hibát a lehető legrövidebb időn belül orvosolhassuk. Kérjük figyelmesen adja meg e-mail címét, mert a hibásan megadott e-mail cím, vagy telített postafiók esetén nem tudjuk e-mailben megküldeni a rendelés visszaigazolását! 

2.13. Az indulás pontos időpontjáról, az utazást megelőző napon 18:00 és 19:00 óra között SMS-t, vagy kérés esetén E-MAIL-t küldünk. Amennyiben a Vásárló az utazás előtti nap 19:00 óráig nem kap visszaigazolást SMS vagy e-mail formájában a pontos indulás időpontjáról, úgy kérjük, hogy feltétlenül hívja a következő telefonszámot egyeztetés céljából: +36 (20) 5666-555. Ha a megadott telefonszámon az utas nem érhető el, úgy az utast terheli a felelősség az esetleges változásokból adódó kellemetlenséget tekintve.

2.14. Amennyiben a vásárlás elektronikus visszaigazolása a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg a Vásárlóhoz, a Vásárló az ajánlati kötöttség illetve szerződéses kötelezettség alól mentesül.

2.15. A megrendelést 18. életévét betöltött nagykorú személy adhat le. A Vásárló felel rendelés során megadott adatok valóságáért. Az adatok hiányosan, illetve nem valósan történt megadásából eredő következményekért, károkért a Szolgáltató nem felel.

3. ÁRAK

3.1. Az oldalon feltüntettet árak forintban értendőek, minden esetben a 27% ÁFÁ-val növelt bruttó árak, tartalmazzák a vásárláskor hatályos jogszabályokban meghatározott általános forgalmi adót. 

3.2. Amennyiben az Szolgáltató minden körültekintése ellenére hibás ár kerül a Weboldalon feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szolgáltatás közismert vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg adminisztrációs vagy rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor az Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást hibás áron biztosítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő vásárlás lehetőségét, amelynek ismeretében a Vásárló megerősítheti a rendelését vagy elállhat a vásárlástól. A hibás áron kezdeményezett megrendelés és annak visszaigazolása nem keletkeztet érvényes szerződést, semmisnek tekintendő.

3.3. Az aktuális árjegyzékben megadott árak a megadott városokból történő indulás esetén értendők, és nem tartalmazzák a bizonyos esetekben adott kedvezményeket, amelyekről a honlapunkon elérhető "Kedvezmények" menüben tájékozódhat. 

3.4. Az árak Hajdú-Bihar megye területére érvényesek. Más megyékben fekvő településről kért indulás esetén kérjük előzetesen vegye fel velünk a kapcsolatot az árak előzetesen egyeztetése céljából.

3.5. Szolgáltatásról nyugta kerül kibocsátásra, számlaigényét kérjük időben jelezze.

4. RENDELÉS FELMONDÁSA, MÓDOSÍTÁSA

41. A szolgáltatás jellegére tekintettel a megrendelést az utazás megkezdése előtt 3 napon belül csak szabad férőhelyek esetén tudjuk teljesíteni. 3 NAPON BELÜLI MEGRENDELÉS ESETÉN kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat!

4.2. Az utas köteles a gépkocsit a visszaigazolt időpontban indulásra készen várni. A gépkocsivezető maximum 10 percet köteles várni, amennyiben 10 perc elteltével sem tud az utassal kapcsolatba lépni, akkor köteles elindulni nélküle, így az utas késése miatti károkért maga az utas felel.

4.3. Amennyiben a visszaérkezés időpontja eltér az előre egyeztetett időponttól, úgy a megváltozott időpontról az utas a tudomásszerzést követően haladéktalanul köteles a szolgáltatót értesíteni. Az értesítés elmaradásával összefüggésben keletkezett károkért a szolgáltatót felelősség nem terheli.

4.4. Extra csomagmennyiség 1 db. 29 kg.-os + 1 db. fedélzeti poggyász felett, továbbá babakocsi, síléc, mozgássérült kocsi, kisállat szállításának különdíja 5000 Ft. / db. kisállat szállítása csak 10 Kg súly alatt lehetséges, saját kennelben. Extra csomagmennyiséget a megrendelés során egyeztetni kell a szolgáltatóval.

4.5. A Szolgáltató a megrendelést visszautasíthatja, vagy egyoldalúan módosíthatja ha
- ha az utas személy és vagyonbiztonságra veszélyt jelent (pl. láthatóan ittas, agresszív, súlyosan sérült, fertőző beteg)
- a szállítandó csomagok mérete, száma meghaladja a gépkocsi rakterének befogadóképességét, melyről előzetesen nem kapott tájékoztatást. 

4.6. Felmondási feltételek
4.6.1. A Szolgáltató 36 órával az utazás megkezdése előtt a szerződést felmondhatja, a Vásárló az utazás megkezdése előtt 3 nappal a megrendelést módosíthatja (különösen: utasok száma, indulási-érkezési cím). A 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet szerint az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés a Vásárló részéről bármikor felmondható.
4.6.2. A Szolgáltató a felmondás esetére bánatpénz köt ki, melynek mértéke a szolgáltatás díjának 100%-a amennyiben a felmondásra az indulás megkezdése előtt 3 napon belül kerül sor (a számításba az indulás napja nem számít bele).
3 napon belüli módosítás esetén módosítási felár kerül felszámításra, melynek díja függ az utaslétszámtól, de minimum díja 5000 Ft. 24 órán belüli módosítás csak szabad férőhelyek esetén, telefonos egyeztetés után lehetséges.
4.6.3. A bánatpénz megfizetésének határideje a szerződés felmondásának napja.
4.6.4. A Szolgáltató a szolgáltatás bánatpénzzel csökkentett értékét haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés felmondását követő 14 napon belül elsősorban átutalással teljesíti a Vásárló bankszámlájára.

5. FIZETÉSI FELTÉTELEK

5.1. A Weboldalon a megrendelés véglegesítésekor megjelenő fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz. A megrendelt szolgáltatás vételárát és az esetleges járulékos költségeket (amelyek minden esetben feltüntetésre kerülnek a megrendeléskor) a megrendelő előzetes banki utalással vagy utazáskor történő készpénzes fizetéssel teljesítheti. Egyedi igény esetén kérjük egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal!
5.2. Helyszíni fizetés az utazás megkezdése előtt: A szolgáltatás díját az utazás megkezdése előtt meg kell téríteni. Amennyiben a szolgáltatás díja az indulásig nem kerül rendezésre, úgy a szolgáltatást a Szolgáltató egyoldalúan felfüggesztheti. Mindezen kívül a Vásárló tudomásul veszi, hogy az oda-visszaútra vonatkozó megrendelés esetén szintén részvételi díj megfizetésének az utazás megkezdéséig meg kell történnie.

5.3. Banki átutalás esetén: Kérjük a rendelés ellenértékének 2 napon belüli teljesítését. A közlemény rovatba kérjük, írja be a rendelés egyedi azonosító számát, melyet e-mailben megküldünk a vásárlás visszaigazolásakor.

5.4. Bankkártyás fizetés: A bankkártyás fizetés révén a Vásárló kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a Bank fizetői oldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Amennyiben a Vásárló a bankkártyás fizetési módot választja, átirányításra kerül a bank fizetési oldalára.

A sikeres banki tranzakciót követően a rendszer visszairányítja a vásárlót a Weboldalra, ahol a tranzakció eredményességéről értesítést kap. Amennyiben a vásárlási tranzakció eredményéről részletesebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával. 

6. SZOLGÁLTATÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK

6.1. A reptérre induláskor a check-in időpontjához igazodva szállítjuk az utasokat, de ennek időpontjában max. 45 perces eltolódások lehetségesek.

6.2. Érkezéskor, egymást követő repülőgéppel érkező utasok esetén legfeljebb 90 perces várakozás előfordulhat a repülőtéren. 90 perc elteltével a késve érkező utast értesítjük telefonon, vagy sms útján a következő gépkocsink indulásának időpontjáról. A várakozás ebben az esetben a késve érkező utasnál több óra is lehet! Jelenleg tapasztalható rendszeres járatkésések miatt 22 óra után érkező utasok esetében 90 percet meghaladó, többlet várakozás előfordulhat.

6.3. Biztonsági előírások miatt a gépkocsivezető a gépjárművet nem hagyhatja el, így a terminálban történő utas fogadásra csak kifejezett írásbeli kérés és egyeztetés esetén, a körülmények (pl. várt utasok száma) függvényében van lehetőség. Az utasokat  a repülőtéri parkolóban vagy a terminál érkezési oldalán erre a célra fenntartott helyen várjuk.

6.4. A menetidő átlagosan 2,5-3 óra a Debrecen - Budapest, Miskolc - Budapest, illetve a Nyíregyháza - Budapest távolságon, így az indulás időpontját ehhez igazítjuk. Más települések esetében a menetidőt egyeztetjük az utasokkal.

7. FELELŐSSÉG

7.1. A Szolgáltatót, illetve a közvetítőt nem terheli a szolgáltatás elmaradásából eredő kártérítési felelősség abban az esetben, ha működési körén kívül, előre nem látható, a felek által nem befolyásolható esemény - vis maior - következik be. (Például: a légi járat érkezési/indulási időpontjának változása, vagy az esetleges havazás miatti járhatatlanná váló utak, rendezvények, delegációk, balesetek miatti útlezárás.) A nem befolyásolható események következtében előforduló késésért felelősséget nem vállalunk, azonban a Szolgáltató mindent megtesz az ilyen események okozta késések elkerülése érdekében.

7.2. A szolgáltatás során a személyszállítást végző társaság bizonyítható hibája kapcsán felmerülő károkért a vonatkozó jogszabályi előírások szerinti kártérítési felelősséget vállal a szolgáltató.

7.3. Az utazás során az utas magatartásával harmadik személynek, illetve a gépjárműben okozott kárért az utas illetve a Vásárló a károsult irányába egyetemleges felelősséggel tartozik.

7.4. Járatainkon az utas kötelezi magát, hogy az utazáson kizárólag akkor vesz részt, ha egészségi állapota azt lehetővé teszi, illetve ha nem szenved olyan betegségben, amelyre tekintettel az utazás számára vagy utastársai számára a megszokottnál nagyobb kockázatot jelent. Az utas az utazáson saját felelősségére vesz részt.

7.5. Amennyiben a foglalás visszaigazolását követően az utas hibájából hiúsul meg a felvétel, ebben az esetben 5000 Ft kiszállási díjat számítunk fel.

7.6. Az Szolgáltatót a Vásárló által tévesen vagy pontatlanul rögzített adatokra visszavezethető problémáért felelősség nem terheli. Az ebből adódó esetleges károkért az Szolgáltatót nem terheli felelősség. Amennyiben a Vásárló más nevében, más személyes adatainak felhasználásával, annak tudta nélkül regisztrál illetve vásárol a Weboldalon, az Szolgáltató kizárja felelősségét, a szerződés semmisnek tekintendő.

7.7. Amennyiben a megrendelő több illetve más személy részére rendeli meg a szolgáltatást, a foglalás megrendelésével kijelenti, hogy ezen személy(ek) meghatalmazták a szolgáltatás nevükben és helyettük történő megrendelésére, az utazási feltételeket tudomásukra hozza, helyettük a megrendelés kapcsán a szolgáltatással felmerülő valamennyi költség tekintetében teljeskörűen helytáll, ezen személyek magatartásával kapcsolatosan felmerülő valamennyi kár megtérítését vállalja.

8. FOGYASZTÓI JOGOK, SZAVATOSSÁG SZABÁLYAI

8.1. Elállási jog

8.1.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében fogyasztónak minősülő Vásárló a termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Megfelelő tájékoztatás hiányában a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
8.1.2. Az elállási jog azt jelenti, hogy a Weboldalon történő rendelés esetén a Vásárlónak joga van egyoldalúan, indokolás nélkül visszalépni a szerződéstől és kérheti költségei visszatérítését.

8.1.3. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog személyszállítás szolgáltatás igénybevételére irányuló online szerződéseknél, ha a felek a teljesítésre vonatkozóan előre meghatározott időpontot vagy határidőt kötöttek ki.

8.1.4. A fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti az Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

8.2. Felmondási feltételek

8.2.1. A Szolgáltató 36 órával az utazás megkezdése előtt a szerződést felmondhatja, a Vásárló az utazás megkezdése előtt 3 nappal a megrendelést módosíthatja (különösen: utasok száma, indulási-érkezési cím). A 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet szerint az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés a Vásárló részéről bármikor felmondható. 

8.2.2. A Szolgáltató a felmondás esetére bánatpénz köt ki, melynek mértéke a szolgáltatás díjának 100%-a amennyiben a felmondásra az indulás megkezdése előtt 3 napon belül kerül sor (a számításba az indulás napja nem számít bele).

3 napon belüli módosítás esetén módosítási felár kerül felszámításra, melynek díja függ az utaslétszámtól, de minimum díja 5000 Ft. 24 órán belüli módosítás csak szabad férőhelyek esetén, telefonos egyeztetés után lehetséges. 

8.2.3. A bánatpénz megfizetésének határideje a szerződés felmondásának napja.

8.2.4. A Szolgáltató a szolgáltatás bánatpénzzel csökkentett értékét haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés felmondását követő 14 napon belül elsősorban átutalással teljesíti a Vásárló bankszámlájára.

8.3. Hibás teljesítés

8.3.1. A Szolgáltató helytállási kötelezettséggel tartozik a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítéséért. 

8.3.2. Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár az utazás egy részének teljesítésével késedelembe esik, (pl. az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, az utazás az ő hibájából nem kezdhető meg) vagy elmarad, felelősséggel tartozik. Ugyanakkor nem felel ha a kár nem vagy hibás teljesítés sem az ő sem az általa megbízott közreműködő magatartására nem vezethető vissza.

9. JOGÉRVÉNYESÍTÉS

9.1. Panaszkezelés

9.1.1. Weboldal célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak, mint fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az ügyfélszolgálatunk elérhetőségein közölheti. Az Szolgáltató a felmerülő vitás ügyeiket békés úton próbálja rendezni.

9.1.2. Az Szolgáltató a szóbeli panaszt (telefonon jelzett) azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát megküldi a Vásárlónak, legkésőbb az érdemi válaszával egyidejűleg.

9.1.3. Írásbeli panasz esetén az Szolgáltató annak beérkezésétől számított legkésőbb 30 napon belül köteles írásban megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Amennyiben a panasz elutasításra kerül, Az Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztót arról, hog mely hatósághoz, békéltető testülethez fordulhat, elérhetőségek megjelölésével. Az Szolgáltató egyúttal tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy tett-e általános alávetési nyilatkozatot a békéltető testület döntésére vonatkozóan. Az emailen érkezett panaszt ügyfélszolgálatunk törekszik 2 napon belül írásban megválaszolni. Célunk, hogy minden panaszra az ügyfelünket kielégítő megoldást találjunk.

9.1.4. Szerződő Felek jelen szerződésből eredő vitáikat elsősorban békés úton, megegyezéssel kísérlik meg rendezni. A panasz elutasítása esetén a Vásárló, mint fogyasztó panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet, írásbeli panasz esetén a bejelentett panaszt és a válasz másolati példányát az Szolgáltató 5 évig megőrzi.

9.1.5. A Vásárló további jogérvényesítési lehetőségei: panasz benyújtása a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, békéltető testület eljárásának kezdeményezése, online vitarendezési platformhoz fordulás vagy bírósági eljárás kezdeményezése.

9.2. Fogyasztóvédelmi Hatóság 

A Vásárló jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. (lakóhelye szerint illetékes járási hivatal). A Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatal a http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista weboldalon érhető el. 

9.3. Békéltető testület

9.3.1. A fogyasztó panasz esetén a kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testülethez fordulhat, ahol a fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére van lehetőség, elsősorban online meghallgatás útján. A békéltető testület a fogyasztói jogvita rendezése érdekében egyezség létrehozására törekszik a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. Az Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli a Fgytv. 29. §. (11) rendelkezése alapján.

9.3.2. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon, ahol a békéltető testületek eljárásáról bővebb információ olvasható.

9.3.3. Az Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége:

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület, 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel: 52-500-710, 52-500-745 - bekelteto@hbkik.hu

9.3.4. A békéltető testületek kötelezést tartalmazó határozatot hozhatnak, ha a fogyasztói kérelem megalapozott és az érvényesíteni kívánt kárigény nem haladja meg a 200 ezer forintot.

9.4. EU online vitarendezési plattform (ODR)

9.4.1. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozta az online vitarendezési platformot. A plattform célja a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták független, pártatlan, gyors és hatékony bírósági eljáráson kívüli online rendezése.

9.4.2. Az online vitarendezési platform a https://ec.europa.eu/odr oldalon érhető el díjmentesen az Unió valamennyi hivatalos nyelvén, így magyarul is. A fogyasztó a panaszát elektronikusan nyújthatja be a plattformon történő regisztrációt követően.

9.5. Bírósághoz fordulás 

Lehetőség van a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében. Bírósági jogérvényesítés lehetőségeiről további információkról a www.birosagok.hu honlapon tájékozódhat. 

10. SZERZŐI JOGOK

Az Szolgáltató fenntartja a jogot a weboldal, annak tartalma, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

11. VEGYES RENDELKEZÉSEK

11.1. Az Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. A közreműködő magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha saját maga követte volna el. 

11.2. A Weboldal Szolgáltatója fenntartja a jogot a jelen ÁSZF rendelkezéseinek, szolgáltatás feltételeinek, vételáraknak stb. a megváltoztatására. A változások a Weboldalon történő megjelenés időpontjától hatályosak. A rendelés időpontjában érvényben lévő feltételek alkalmazandók a szerződésre. A változtatások a létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

11.3. Az ÁSZF a weboldalon történő megjelenés napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.